1ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου

 

 

"Αν σκέφτεσαι για ένα χρόνο, φύτεψε ένα σπόρο. Αν σκέφτεσαι για δέκα  χρόνια φύτεψε, ένα δέντρο. Αν σκέφτεσαι για 100 χρόνια, δίδαξε ανθρώπους."

-Κομφούκιος

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ - ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ

RSS FEED

Επισκεπτες τώρα :

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας ένας επισκέπτης και κανένα μέλος

ΒΡΙΣΚΕΣΤΕ ΕΔΩ:

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ 2022-2023

Αξιολόγηση Χρήστη:  / 0
ΧειρότεροΚαλύτερο 

Διεύθυνση Π.Ε. Ανατολικής Αττικής

Σχολική μονάδα:

1ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου

Ι. Κοντοράβδη 9, 19009, Πικέρμι

Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής : Σάββας Αραπκιλής

           1ο Δημοτικό Σχολείο Πικερμίου

Κωδικός Σχολείου 9050606

Αριθμός φοιτούντων μαθητών:202

Τηλέφωνο: 2106039514

e-mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Διευθυντής: Δρ. Δημήτρης Β. Γκελαμέρης

Υποδιευθυντής: Γεώργιος Κούνας

Πρόεδρος Σ. Γονέων/Κηδεμόνων: Γεώργιος Δημητρόπουλος

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Σχολικό έτος 2022 - 2023

Περιεχόμενα

Εισαγωγή.. 3

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.3

1.      Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας.. 4

2. Λειτουργία του Σχολείου.. 4

I. Διδακτικό ωράριο.. 4

II. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών.. 6

III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου.. 7

3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή.. 8

Ι. Φοίτηση.. 8

II. Σχολικοί χώροι9

III. Διάλειμμα και εφημερίες εκπαιδευτικών.. 9

IV. Σχολική εργασία…………………………………………………………………………………………………………………12

V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις.. 12

Η Διευθύντρια του σχολείου. …………………………………………………………………………...12

Οι εκπαιδευτικοί…………………………..13

Οι μαθητές/μαθήτριες. 13

Μαθητές και ηλεκτρονικές συσκευές ................................................................................. 16

Γονείς και κηδεμόνες.15

VI. Παιδαγωγικός έλεγχος.. 15

VIII Άλλα θέματα.. 16

Προσωπικά δεδομένα. 16

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών. 16

Λειτουργία Κυλικείου. 17

Εκπαιδευτικές επισκέψεις……………………………………………………………………………..…18

Εορτασμός των Τριών Ιεραρχών……………………………………………………………………..19

Παρελάσεις……………………………………………………………………………………………….19

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων - Σχολείου………………….…….…..19

  1. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου - οικογένειας………………….…….19
    1. Βασικές αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων.. 18

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων.. 19

IV. Σχολικό Συμβούλιο.. 19

5. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους.. 19

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών.. 19

6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας-Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του.. 20

Πηγές.. 20

Έγκριση Εσωτερικού   Κανονισμού Λειτουργίας.. 22

Εισαγωγή

Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος "σχολική πειθαρχία" αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

Ο Κανονισμός που ακολουθεί, βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων σχολικών μονάδων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του 2ου Δημοτικού σχολείου Πικερμίου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή και τη σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών της Σχολικής Μονάδας όπως περιγράφεται αναλυτικά στη με αριθμό 17/12-01-2023Πράξη του Βιβλίου Πράξεων του Συλλόγου Διδασκόντων. Πρόκειται δε να κατατεθεί προκειμένου να εγκριθεί, από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης και τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, η οποία έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου μας.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας αναρτάται στον ιστότοπο του σχολείου και ενημερώνονται από εκεί οι γονείς των μαθητών.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του δημοτικού σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται σε τυχόν αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται τέτοιο παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου. Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του σχολείου μας επιδιώκεται:

 Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.

 Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

2. Λειτουργία του Σχολείου

I. Διδακτικό ωράριο

Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του διευρυμένου ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Για το σχολικό έτος 2022-2023 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

ü  υποδοχή των μαθητών και των μαθητριών στο σχολείο: 08.00- 08:15.

ü  έναρξη 1ης διδακτικής περιόδου: 08:15.

ü  λήξη υποχρεωτικού προγράμματος - αποχώρηση μαθητών και μαθητριών: 13:15 (εξάωρο)

Διευρυμένο Ολοήμερο πρόγραμμα

Εφέτος, για πρώτη φορά, θεσπίστηκε και εφαρμόζεται η λειτουργία του Δ ι ε υ -ρ υ μ έ ν ο υ   Ο λ ο ή μ ε ρ ο υ   προγράμματος. Αφορά στους μαθητές και τις μαθήτριες των συστεγαζόμενων 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Πικερμίου, οι οποίοι από κοινού, συμμετέχουν στο Ολοήμερο. Λειτουργούν συνολικά 6 μεικτά τμήματαμε τη συμμετοχή μαθητών και των δύο σχολείων, εκ των οποίων το ένα λειτουργεί ως Τμήμα Διευρυμένου Ολοήμερου.

ü  έναρξη λειτουργίας των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 13:20

ü  λήξη των δραστηριοτήτων Ολοήμερου προγράμματος: 17:30.

ü  Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Διευρυμένο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αποχώρησης από τα σχολεία, δηλαδή ώρα 14:55, ώρα 15:50 ή ώρα 17:30.

II. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών ορίζεται κατά το χρονικό διάστημα από 08:00 έως 08:15. Τμήμα Πρωινής Ζώνης κατά το τρέχον έτος δε λειτουργεί, καθώς ο αριθμός των εγγραφέντων μαθητών δεν πληροί τις προϋποθέσεις λειτουργίας του. Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα. Είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών, ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου κλείνει ώρα 8:15. Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται αιτιολογημένα με καθυστέρηση, εισέρχεται στην τάξη του/της κανονικά.

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στην είσοδο του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνει η είσοδος του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Μόλις σημάνει το κουδούνι του σχολείου, οι μαθητές όλων των τάξεων συντάσσονται στο προαύλιο σε συγκεκριμένες θέσεις, σε γραμμές και ακολουθούν η πρωινή προσευχή και ο χαιρετισμός και οι ανακοινώσεις του Διευθυντή.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από την είσοδο του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης. Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα. Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών (π. χ. βροχή) το σχολείο έχει προβλέψει ως χώρο αναμονής τον αίθριο χώρο του σχολείου, ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

Σε περίπτωση που, λόγω ανυπαιτίου κωλύματος, ο συνοδός αδυνατεί να βρίσκεται στο σχολείο την ώρα αποχώρησης, οφείλει να ενημερώσει τηλεφωνικά ή εγγράφως τη Διεύθυνση του Σχολείου. Σημειώνεται ότι μετά την παρέλευση του πρώτου δεκάλεπτου από τη λήξη του προγράμματος, ήτοι μετά τις 13.20΄, εάν παραμένει μαθητής στο χώρο του σχολείου, ειδοποιούνται τηλεφωνικώς οι γονείς του από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς για την άμεση παραλαβή του παιδιού.

Στις περιπτώσεις που μαθητές και μαθήτριες αποχωρούν χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, έχει προηγηθεί γραπτό αίτημα του γονέα προς τη Διεύθυνση του σχολείου και ανάλογη έγκριση από τον Διευθυντή του σχολείου.

Η εφημερία κατά την αποχώρηση των μαθητών στο κλασικό και διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα

Η εφημερία γίνεται από κοινού με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και των δύο συστεγαζόμενων σχολείων. Ο υπεύθυνος διδάσκων εκπαιδευτικός κάθε τμήματος την τελευταία διδακτική ώρα συνοδεύει και παραδίδει με ασφάλεια τους μαθητές που αποχωρούν με τους γονείς τους στους τελευταίους, ενώ ταυτόχρονα παραδίδει στις συνοδούς τους μαθητές που αποχωρούν με τα σχολικά λεωφορεία. Αν οι γονείς καθυστερήσουν μετά τις 13:20, που χτυπά το κουδούνι του Ολοήμερου, υπεύθυνοι για την ασφαλή αποχώρηση των μαθητών είναι οι εφημερεύοντες της πύλης. Οι εφημερεύοντες της πύλης μετά την αποχώρηση των μαθητών της Α΄ τάξης είναι υπεύθυνοι για την ομαλή αποχώρηση όλων των μαθητών του σχολείου.

Για την καλύτερη δυνατή επίβλεψη και ασφάλεια των μαθητών που παραμένουν στο ολοήμερο και αυλίζονται κατά το χρονικό διάστημα από 13:15 έως τις 13:2Ο, οι 2 εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί του αίθριου παραδίδουν τους μαθητές τους μετά τη λήξη του πρωινού προγράμματος στις 13:15 και ασκούν καθήκοντα εφημερίας στους μαθητές του διευρυμένου ολοήμερου προγράμματος, συνεπικουρούμενοι από τους εκπαιδευτικούς που έχουν υπηρεσία στο ολοήμερο πρόγραμμα.

Καθημερινά εφημερεύουν πέντε (5) εκπαιδευτικοί στο διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα, σύμφωνα με τον σχετικό πίνακα που έχουν καταρτίσει οι Υποδιευθυντές των δύο σχολείων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς και αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων των γραφείων των εκπαιδευτικών και των δύο σχολείων.

Αντικατάσταση εφημερευόντων μπορεί να γίνει για έκτακτους λόγους (Απουσία ή αδιαθεσία εφημερεύοντος, άδεια απουσίας κ. τ. λ) και μόνο αφού λάβει γνώση ο Υποδιευθυντής και ο Διευθυντής και αφού καταγραφεί η αλλαγή της εφημερίας στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να παραλάβει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, ενημερώνει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου και κατά την αποχώρηση από το σχολείο συμπληρώνει ανάλογα την υπεύθυνη δήλωση Πρόωρης Αποχώρησης.

III. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή του 1ου ΔΣ Πικερμίου.

Ω Ρ Ο Λ Ο Γ Ι Ο   Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α

ΩΡΕΣ

ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Υ Π Ο Χ Ρ Ε Ω Τ Ι Κ Ο   Π Ρ Ο Γ Ρ Α Μ Μ Α

08.00΄- 08.15΄

15΄

Υποδοχή μαθητών

08.15΄- 09.40΄

85΄

1η διδακτική περίοδος

09.40΄- 10.00΄

20΄

Διάλειμμα

10.00΄- 11.30΄

90΄

2η διδακτική περίοδος

11.30΄- 11.45΄

15΄

Διάλειμμα

11.45΄- 12.25΄

40΄

5η ώρα

12.25΄- 12.35΄

10΄

Διάλειμμα

12.35΄- 13.15΄

40΄

6η ώρα

13.15΄- 13.20΄

Διάλειμμα

   

Ο Λ Ο Η Μ Ε Ρ Ο

13.20΄- 14.00΄

40’

1η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

14.00΄- 14.10΄

10΄

Διάλειμμα

14.10΄- 14.55΄

45΄

2η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

14.55΄- 15.05΄

10΄

Διάλειμμα

15.05΄- 15.50΄

45΄

3η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

     
     
     

15.50΄- 15.55΄

10΄

Διάλειμμα

15.55΄- 16.40΄

45΄

4η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

16.40΄- 16.45΄

Διάλειμμα

16.45΄- 17.30΄

45΄

5η ώρα Ολοήμερου Προγράμματος

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

3. Σχολική και Κοινωνική Ζωή

Ι. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στο Δημοτικό Σχολείο είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο οποίος/η οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες. Στη συνέχεια, αυτές καταχωρούνται στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ, myschool, από τον αρμόδιο εκπαιδευτικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν έχουν παρατηρηθεί απουσίες μαθητών για μεγάλο χρονικό διάστημα στο σχολείο. Οι γονείς ενημερώνουν για τυχόν απουσία του παιδιού τους και την αιτιολογούν είτε τηλεφωνικά είτε εγγράφως με αποστολή ηλεκτρονικού μηνύματος.

Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, όλοι οι μαθητές της Α΄ και Δ΄ τάξης έχουν προσκομίσει το Ατομικό Δελτίο Υγείας η ισχύς του οποίου διαρκεί τρία συναπτά σχολικά έτη σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο. Υπεύθυνοι για την τήρηση του αρχείου των ΑΔΥΜ είναι η εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής του σχολείου καθώς και ο Διευθυντής.

Όσον αφορά στη συμμετοχή των μαθητών στο Διευρυμένο Ολοήμερο πρόγραμμα, η ώρα αποχώρησης του μαθητή είναι αυτή που επιλέχθηκε στην αίτηση του γονέα και ισχύει για όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Εάν μαθητής απουσιάσει δεκαπέντε συνεχόμενες ημέρες από το Διευρυμένο Ολοήμερο, χωρίς να συντρέχει ιατρικός λόγος, διακόπτεται αυτομάτως η φοίτησή του από αυτό.

II. Σχολικοί χώροι

Κοινός στόχος όλων είναι ο σεβασμός του σχολικού χώρου. Ο σεβασμός στα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό, τις εικαστικές δημιουργίες και παρεμβάσεις σε διάφορα τμήματα του κτηρίου (ArtLearning) αλλά και το φυσικό περιβάλλον του Σχολείου αποτελεί βασική υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Με το ίδιο σκεπτικό υπάρχει φροντίδα για την τάξη και την καλαισθησία στις σχολικές αίθουσες, καθώς είναι ο ιδιαίτερος χώρος, όπου παραμένουν και εργάζονται μαθητές/μαθήτριες και εκπαιδευτικοί πολλές ώρες. Φροντίδα όλων είναι να διατηρούνται οι χώροι καθαροί. Κάθε αίθουσα είναι εξοπλισμένη με διαδραστικό πίνακα, βιντεοπροβολέα και έναν φορητό υπολογιστή. Την ευθύνη για την αξιοποίηση και την ακεραιότητα της υλικοτεχνικής υποδομής του σχολείου έχει ο εκπαιδευτικός κάθε τάξης. Οι φορητοί υπολογιστές φυλάσσονται στο γραφείο του Διευθυντή.

III. Διάλειμμα και εφημερίες εκπαιδευτικών

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.

Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από τους/τις εκπαιδευτικούς οι προκαθορισμένοι χώροι παραμονής των μαθητών και μαθητριών.

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Οι μαθητές κάθε τμήματος κατευθύνονται προς το προαύλιο με τη συνοδεία του εκπαιδευτικού που δίδασκε την προηγούμενη διδακτική ώρα πριν το διάλειμμα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Μετά τη λήξη κάθε διαλείμματος οι μαθητές συντάσσονται στο προαύλιο, όπως συμβαίνει στην πρωινή προσευχή. Ο διδάσκων οδηγεί και συνοδεύει το τμήμα κατά την αποχώρησή του από την αυλή προς την αίθουσα διδασκαλίας και εποπτεύει την είσοδο των παιδιών στους διαδρόμους και στην αίθουσα, προς αποφυγή τυχόν ατυχημάτων, ιδίως στις αίθουσες που στεγάζονται στον πρώτο όροφο του κτηρίου.

Καθημερινά εφημερεύουν πέντε (5) εκπαιδευτικοί σύμφωνα με σχετικό πίνακα που έχουν καταρτίσει οι Υποδιευθυντές των δύο σχολείων σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, ο οποίος ανανεώνεται κάθε εβδομάδα και αναρτάται στα γραφεία των εκπαιδευτικών.

Ορίζονται για τον παραπάνω σκοπό οι εξής τομείς εφημερίας:

ΑΙΘΡΙΟ: 1ος ΤΟΜΕΑΣ – ΑΙΘΡΙΟ 1 & ΑΙΘΡΙΟ 2:

v  Ως αίθριο1 ορίζεται ο χώρος που εκτείνεται από το μέσον της συνολικής επιφάνειας έως τις τουαλέτες των εκπαιδευτικών και την έξοδο Α του σχολικού κτηρίου.

v  Ως αίθριο 2 ορίζεται ο χώρος που εκτείνεται από το μέσον της συνολικής επιφάνειας έως τις μαθητικές τουαλέτες και την έξοδο Β του σχολικού κτηρίου.

v  Οι δύο (2) εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί έχουν την ευθύνη επίβλεψης των συγκεκριμένων χώρων και επιτηρούν τους μαθητές που κινούνται από και προς το αίθριο. Ο εφημερεύων στη θέση αίθριο 2 επιβλέπει επιπλέον και τις τουαλέτες των μαθητών, ώστε να μην επικρατεί συνωστισμός και οι μαθητές να εισέρχονται και να εξέρχονται από το χώρο των τουαλετών με τάξη, τηρώντας τους ατομικούς κανόνες υγιεινής. Επιπρόσθετα, αποτρέπει τους μαθητές να εισέρχονται στο χώρο της κουζίνας. Και οι δύο εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί, από τον χώρο αρμοδιότητάς τους, αποτρέπουν την είσοδο των μαθητών σε κάποια αίθουσα διδασκαλίας αν εκ παραδρομής δεν έχει κλειδωθεί.

Στον χώρο του αίθριου αυλίζονται οι μαθητές της Α΄ τάξης. Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μεσόπορτες του αίθριου παραμένουν κλειστές μέχρι το χτύπημα του κουδουνιού.

2ος ΤΟΜΕΑΣ - ΓΗΠΕΔΟ ΜΠΑΣΚΕΤ :

Ο εφημερεύων εκπαιδευτικός επιτηρεί τους μαθητές των τάξεων/τμημάτων που κινούνται στο συγκεκριμένο χώρο του γηπέδου που είναι περιφραγμένος, μεριμνώντας για την αποφυγή συγχρωτισμού μεταξύ των τμημάτων. Στον χώρο αυτό αυλίζονται οι μαθητές της Ε΄& Στ τάξης. Επικουρικά βοηθά ως δεύτερος εφημερεύων στην αυλή κατά τη διάρκεια της αποχώρησης των μαθητών βοηθώντας τους σχολικούς συνοδούς στην επίβλεψη, τη συγκέντρωση και την ομαλή σύνταξη των μαθητών.

3ος ΤΟΜΕΑΣ - ΑΥΛΕΙΟΣ ΧΩΡΟΣ:

Ο εφημερεύων εκπαιδευτικός επιτηρεί τους μαθητές/τριες στο χώρο που εκτείνεται από την πύλη (κεντρική είσοδο) και παραπλεύρως του γηπέδου μπάσκετ/προαύλιο, μεριμνώντας να παραμένουν οι μαθητές στους χώρους που επιτρέπεται. Στον χώρο αυτό αυλίζονται οι μαθητές της Γ΄ & Δ΄ τάξης. Επιπρόσθετα, ο εφημερεύων εκπαιδευτικός της αυλής βοηθά επικουρικά ως δεύτερος εφημερεύων τον εκπαιδευτικό της πύλης τόσο κατά την άφιξη των μαθητών όσο και κατά τη διάρκεια της αποχώρησης.

4ος ΤΟΜΕΑΣ - ΠΥΛΗ:

Ο εφημερεύων εκπαιδευτικός επιτηρεί τους μαθητές στο χώρο που εκτείνεται από την κεντρική είσοδο και παραπλεύρως του σχολικού κτηρίου έως και τη βορειο-ανατολική περίφραξη. Στον χώρο αυτό αυλίζονται οι μαθητές της Β΄ τάξης.

v  Όταν επικρατούν δυσμενείς καιρικές συνθήκες κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων οι μαθητές παραμένουν στις αίθουσες διδασκαλίας και στους στεγασμένους χώρους του σχολείου με την επίβλεψη όλων των υπεύθυνων εκπαιδευτικών που διδάσκουν την προηγούμενη διδακτική ώρα καθώς και των εφημερευόντων εκπαιδευτικών, οι οποίοι κατανέμονται ως εξής:

v  Οι 3 εφημερεύοντες στο μπάσκετ, αυλή και πύλη εφημερεύουν στον όροφο ( εφόσον δεν διδάσκουν ήδη σε τάξη) και οι 2 εφημερεύοντες του αίθριου εφημερεύουν στο ισόγειο ( εφόσον δεν διδάσκουν ήδη σε τάξη ), φροντίζοντας για την ασφαλή παραμονή των μαθητών στους στεγασμένους χώρους του σχολείου.

v  Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων αλλά και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες αλληλεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν γονέας/ κηδεμόνας επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του, το παραδίδει σε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό του σχολείου.

IV. Σχολική εργασία

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών και συμμαθητριών τους για μάθηση. Για την απρόσκοπτη διεξαγωγή του μαθήματος φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και μόνο ότι είναι απαραίτητο για τη σχολική εργασία τους.

Όταν ανατίθεται στα παιδιά εργασία για το σπίτι (κατ’ οίκον εργασία) αυτή είναι σχεδιασμένη από τον εκπαιδευτικό της τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο της τάξης. Συστήνεται στους γονείς/κηδεμόνες να μη διεκπεραιώνουν τις εργασίες του παιδιού τους αντ’ αυτού και ν’ αποφεύγουν να του προκαλούν άγχος. Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

V. Συμπεριφορά - Δικαιώματα - Υποχρεώσεις

Ο Διευθυντής του σχολείου

 Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς, για την τήρηση της πειθαρχίας.

 Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης. Η ενημέρωση γίνεται είτε διά ζώσης είτε με καθημερινή ηλεκτρονική αποστολή της υπηρεσιακής αλληλογραφίας.

 Έχει ήδη λάβει μέριμνα μέχρι και το τρέχον σχολικό έτος για την εξασφάλιση όλων παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς. Έχει δε ορίσει τον υπεύθυνο του Διευρυμένου Ολοήμερου καθημερινά να επιβλέπει και να θέτει σε λειτουργία τους δύο θερμοθαλάμους της κουζίνας (έναν από κάθε σχολείο) για να προσφέρεται το φαγητό των μαθητών του Διευρυμένου Ολοήμερου προγράμματος στη σωστή θερμοκρασία κατά την ώρα του γεύματος.

 Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους/τις εκπαιδευτικούς αλλά και τους δύο υπεύθυνους καθαριστές (έναν από κάθε σχολείο και έναν συμπληρωματικό και για τα δύο σχολεία), για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών. Σε συνεργασία με τον Δήμο Ραφήνας Πικερμίου και τον Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής, μεριμνά για την τήρηση πρόσθετων μέτρων ασφαλείας που συμβάλλουν στην προάσπιση της υγείας όλων (προμήθεια και έγκαιρη και επαρκή εξασφάλιση κατάλληλων υλικών).

 Απευθύνει στους εκπαιδευτικούς, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

Ο Υποδιευθυντής και οι εκπαιδευτικοί

 Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης και μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.

 Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

 Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

 Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους τακτικά μία φορά τον μήνα τηλεφωνικά αλλά και εκτάκτως εφόσον απαιτηθεί.

 Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους.

 Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού και εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

 Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες οικογενειακούς και μη, που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους. Επιπρόσθετα, υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

 Ενθαρρύνουν κυρίως τους μαθητές και τις μαθήτριες των μεγαλύτερων τάξεων του δημοτικού να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο. Καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας ειδικά στα γνωστικά αντικείμενα που το επιτρέπουν .

 Συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

Οι μαθητές/μαθήτριες

 Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

 Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση. Σπανίως μαθητές δυσχεραίνουν με τη συμπεριφορά τους τη μαθησιακή διαδικασία.

 Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για οποιοδήποτε πρόβλημα τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους.

 Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ενισχύουν την προσπάθεια του σχολείου για την προστασία του περιβάλλοντος αξιοποιώντας τους κάδους ανακύκλωσης που τοποθετήθηκαν στον χώρο του αίθριου για τον σκοπό αυτόν. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών σέβονται τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία και ανακυκλώνουν αυτά της προηγούμενης τάξης.

 Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική). Με τη συχνή χρήση του διαλόγου στα διαλείμματα αλλά και μέσα στην τάξη, οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν να ενισχύσουν τη θετική συμπεριφορά κάθε μαθητή ώστε να αμβλυνθούν τυχόν διαφωνίες ή διαφορές ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.

2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στους εφημερεύοντες κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων.

3. Πολλές φορές απευθύνονται στον Διευθυντή.

 Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα. Ειδικές περιπτώσεις καταγράφονται στο ημερολόγιο σχολικής ζωής.

 Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

 Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.

Μαθητές και ηλεκτρονικές συσκευές

Η χρήση και κατοχή κινητών τηλεφώνων και άλλων μέσων καταγραφής εικόνας και ήχου δεν επιτρέπεται στον χώρο του σχολείου. Τα κινητά τηλέφωνα και τα tablets δεν επιτρέπονται ούτε στις εκπαιδευτικές επισκέψεις. Σε περίπτωση που μαθητής έχει στην κατοχή του ηλεκτρονική συσκευή, θα του αφαιρείται, θα φυλάσσεται στο γραφείο της Διεύθυνσης και θα παραλαμβάνεται μετά τη λήξη των μαθημάτων μόνο από τον γονέα ή τον κηδεμόνα του μαθητή.

Γονείς και κηδεμόνες.

- Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

- Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις ηλεκτρονικές ή σε ορισμένες περιπτώσεις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας (ή αναρτώνται στην είσοδο του κτηρίου) ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου.

- Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

- Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, αν υπάρχουν, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους

- Ενημερώνουν για θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης - τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου. Το σχολείο και ειδικότερα ο Διευθυντής και το εκπαιδευτικό προσωπικό εξασφαλίζουν στους γονείς εμπιστοσύνη και εχεμύθεια.

VI. Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Το 1ο ΔΣ Πικερμίου διαμορφώνει από την αρχή της σχολικής χρονιάς το πλαίσιο διαχείρισης και αντιμετώπισης περιστατικών που άπτονται της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ενέργειες που μπορεί να οριστούν κλιμακωτά είναι:

1.     Παρατήρηση/Υπόδειξη λάθος συμπεριφοράς

2.     Επίπληξη για την επαναλαμβανόμενη λάθος συμπεριφορά

3.     Στέρηση προνομίων

4.     Παραπομπή στον Διευθυντή

5.     Ενημέρωση γονέων/κηδεμόνων προσωπικά

6.     Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων

7.     Ενημέρωση Συντονίστριας Εκπαιδευτικού έργου

Επιπλέον, οργανώνει προς αυτήν την κατεύθυνση δράσεις και επισκέψεις εντός και εκτός του σχολικού χώρου, οι οποίες αφορούν στην αντιμετώπιση της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, προάγοντας την αρμονική συνύπαρξη των μαθητών και την αποφυγή ακραίων συμπεριφορών.

VIII Άλλα θέματα

Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), ζητείται από το σχολείο η γραπτή συγκατάθεση των γονέων σε περιπτώσεις που χρειάζεται, όπως για παράδειγμα η φωτογράφιση των μαθητών. Οι γονείς έχουν, ανά πάσα στιγμή, δικαίωμα να ενημερώνονται σχετικά με τα προσωπικά δεδομένα των ιδίων και των παιδιών τους που τηρούνται από το Σχολείο, καθώς και να ζητήσουν τη διόρθωση, τη διαγραφή ή τον περιορισμό της επεξεργασίας, καθώς και να ασκήσουν το δικαίωμα αντίρρησης ή φορητότητας των εν λόγω δεδομένων, σύμφωνα με τον νόμο. Με τη συγκατάθεση των ασκούντων τη γονική μέριμνα, το Σχολείο δύναται να συλλέγει και να επεξεργάζεται φωτογραφίες ή/και βίντεο μαθητών, που έχουν ληφθεί κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών δράσεων (π.χ. αθλητικές, πολιτιστικές και εορταστικές εκδηλώσεις), προς το σκοπό της δημοσίευσής τους σε έντυπα, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην ιστοσελίδα του Σχολείου. Η συγκατάθεση αυτή μπορεί να ανακληθεί ανά πάσα στιγμή, χωρίς όμως να θίγεται η νομιμότητα της δημοσίευσης που βασίστηκε στη συγκατάθεση προ της ανάκλησής της.

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Ελέγχεται από τη Διεύθυνση του σχολείου το Βιβλιάριο Υγείας των μαθητών κατά τη διάρκεια της εγγραφής των μαθητών της Α΄ τάξης το οποίο αποδεικνύει ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών και το Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.

Λειτουργία Κυλικείου

Επειδή στο σχολείο μας δε λειτουργεί κυλικείο, οι εκπαιδευτικοί, οργανώνοντας επιλεκτικά δράσεις στα πλαίσια υλοποίησης προγραμμάτων Κοινωνικών δεξιοτήτων θέτουν ως στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και δημιουργούν ένα υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον σε θέματα υγιεινής διατροφής. Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης παρατηρούν, ερευνούν και ενημερώνουν τα στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από τη διατροφή των μαθητών στο σχολείο.                                                                                                                                                                                                                                                  

Εκπαιδευτικές επισκέψεις  

Ο Σύλλογος Διδασκόντων πραγματοποιεί συνελεύσεις που αφορούν στον Τριμηνιαίο Προγραμματισμό των εκπαιδευτικών επισκέψεων κάθε τμήματος καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους.

Για τη μεταφορά των μαθητών από το σχολείο προς τον χώρο της ορισθείσας εκπαιδευτικής επίσκεψης μισθώνονται τουριστικά λεωφορεία, το κόστος των οποίων βαρύνει τους γονείς. Για τη μεταφορά των μαθητών με κινητικές και άλλες δυσκολίες, η σχολική μονάδα μερίμνησε τη μεταφορά τους με ειδικό μισθωμένο όχημα. Στα εν λόγω οχήματα γίνεται επιτόπου έλεγχος από κλιμάκιο του αρμόδιου τμήματος της Τροχαίας, αφού προηγηθεί έγγραφη ενημέρωσή του από τον Διευθυντή του σχολείου. Η επιβίβαση και η αποβίβαση των μαθητών στα σχολικά ή τουριστικά λεωφορεία γίνεται με την αγαστή επίβλεψη των 2 τροχονόμων, οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί σε ειδικά σημεία συμβάλλοντας στην ασφαλή μετακίνηση των μαθητών.

Εορτασμός των Τριών Ιεραρχών

Κάθε χρόνο ανήμερα του εορτασμού των Τριών Ιεραρχών και της Παιδείας, εκπροσωπείται η σχολική μας μονάδα από τον/την σημαιοφόρο και τους παραστάτες στον Ιερό Ναό του Αγίου Χριστοφόρου. Με μέριμνα του Διευθυντή του σχολείου και έξοδα της Σχολικής Επιτροπής διανέμεται σε κάθε μαθητή Άρτος, ευλογημένος από τον Ιερό Ναό.

Παρελάσεις    

Το σχολείο μας συμμετέχει στις παρελάσεις που διοργανώνονται από τον Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου στις Εθνικές Επετείους της 28ης Οκτωβρίου και της 25ης Μαρτίου με τη συμμετοχή των μαθητών της Ε΄ και Στ΄ τάξης.

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων-Σχολείου

Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η αγαστή συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων

Στην αρχή του σχολικού έτους ο Διευθυντής του σχολείου επιδίωξε όπως κάθε νέα σχολική χρονιά να ενημερώσει τους νέους γονείς των μαθητών της Α΄ τάξης για τους τρόπους που καλλιεργείται η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο και τον ενεργητικό ρόλο της ενίσχυσης της θετικής αυτής στάσης προς τον Σύλλογο Διδασκόντων των σχολείων.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή.

ΙI. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

  • Στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
  • Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση
  • Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.
  • Εντός δέκα (10) ημερών από τη λήξη του τριμήνου, πραγματοποιείται παιδαγωγική συνάντηση του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, προκειμένου να ενημερωθούν για την πρόοδο των παιδιών τους.
  • Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.
  • Εξαιτίας των ειδικών συνθηκών της πανδημίας, όπως έχει ήδη προαναφερθεί η επικοινωνία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού ή διά ζώσης μετά τη λήξη των μαθημάτων.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Στην αρχή της σχολικής χρονιάς, ο Διευθυντής ζητά από τους γονείς-κηδεμόνες να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τη Διεύθυνση για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Έχουν δε όλοι εξουσιοδοτήσει εγγράφως πρόσωπα τα οποία θα είναι άμεσα διαθέσιμα σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις σε ειδικό έντυπο που διανεμήθηκε στους μαθητές.

III. Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Καθώς ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων ως θεσμός αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας επιδίωξη και του Διευθυντή είναι η αγαστή τους συνεργασία προς όφελος των μαθητών. Το όνομα του προέδρου του Συλλόγου Γονέων αναφέρεται στην αρχική σελίδα του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας.

IV. Σχολικό Συμβούλιο

Το Σχολικό Συμβούλιο, το οποίο απαρτίζεται από τρεις εκπρόσωποι του Συλλόγου Διδασκόντων (και τρεις αναπληρωτές), από το Διοικητικό Συμβούλιο των δύο Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων και από εκπρόσωπο του Δήμου Ραφήνας Πικερμίου, όπως ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής, λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής αν υπάρχουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συνεργασία της τοπικής αυτοδιοίκησης και του Διευθυντή του σχολείου είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητική. Είναι σαφές ότι το σχολείο έχει ανάγκη τη σύμπραξη όλων για να επιτύχει στην αποστολή του.

5. Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες. Η σχολική μας μονάδα απαιτεί αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Προς αυτή την κατεύθυνση επικαιροποιείται στην αρχή του σχολικού έτους το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, αφού οριστούν εκ των προτέρων συγκεκριμένες ημερομηνίες.

Ο Διευθυντής του σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης ενημερώνει τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων ο Σύλλογος Διδασκόντων συμμορφώνεται και ακολουθεί ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης

Ενδεικτικά, συντάσσεται ειδικό σχέδιο αποχώρησης των μαθητών από τις αίθουσες λόγω έκτακτων συνθηκών, καταρτίζεται σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας.

6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας-Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

Ο Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες του Σχολείου (μαθητές, εκπαιδευτικούς, ΕΒΠ, ΕΑΕ, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, πρόσθετο βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

Πηγές

Νομοθετικές ρυθμίσεις

v  Ν.4692/2020, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

v  ΠΔ 79/2020, «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων»

v  Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2020-2021.

v              Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών (ΦΕΚ 1340/2002 – Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)

Άλλες πηγές

- Σχολικός Οδηγός - Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων - Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

- Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού (1989) - Συνήγορος του Παιδιού

Πικέρμι, Σχολικό έτος 2022-2023

Ο Διευθυντής

του 1ου ΔΣ Πικερμίου

Οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου:

Α1    ΚΑΤΡΑΝΤΖΑΚΗ ΛΙΑ                           ………………………………………              

Α2    ΖΛΑΤΑΝΟΥ ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ               ………………………………………              

Β1     ΔΕΡΜΙΤΖΑΚΗ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ                 ………………………………………              

Β2     ΧΟΥΠΑ ΜΑΡΙΑ                                  ………………………………………              

Γ1     ΛΙΑΤΣΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ                            ………………………………………              

Γ2     ΜΑΡΙΝΟΥ ΦΩΤΕΙΝΗ                         ………………………………………              

Δ       ΚΑΡΑΤΖΕΤΖΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΑ               ………………………………………              

Ε       ΚΟΥΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ                           ………………………………………              

ΣΤ1   ΛΕΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ                                ………………………………………                             

ΣΤ2   ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ             ………………………………………              

ΤΠΕ   ΣΤΑΜΑΤΗ ΙΩΑΝΝΑ                           ………………………………………              

ΜΟΥΒΟΓΙΑΤΖΗ ΖΩΗ                                  ………………………………………              

ΦΑ1 ΑΓΟΡΑΣΤΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ               ………………………………………              

ΦΑ2ΒΛΑΧΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ.                        ………………………………………             

ΓΕΡΜΒΑΣΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ                    ………………………………………              

ΓΑΛ   ΒΑΝΑΚΑ ΑΝΤΙΓΟΝΗ                         ………………………………………              

ΕΙΚ    ΣΕΓΓΟΥΝΑ ΔΙΟΝΥΣΙΑ                         ………………………………………             

ΑΓΓ1 ΜΑΥΡΟΓΕΝΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ                  ………………………………………              


 


 


Ακολουθούν οι υπογραφές του Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής, κ. Σάββα Αραπκιλή και του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, κ. Γεωργίου Δημητρόπουλου.

Ο Πρόεδρος Σχολικής Επιτροπής Δήμου Ραφήνας – Πικερμίου

Σάββας Αραπκιλής

Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων

Γεώργιος Δημητρόπουλος

Έγκριση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Joomla Templates by Joomla-Monster.com